Wednesday 17 August 2011

Majlis Pelancaran Projek Mutiara Negeri Sembilan




 Mesyuarat Projek Mutiara Negeri Sembilan




Sebahagian ahli-ahli mesyuarat




Tahun terakhir Projek Mutiara Nasional dianjurkan  adalah pada tahun 2008 di negeri Perlis. Program ini merupakan satu inisiatif yang telah dijalankan untuk melahirkan lebih ramai usahawan muda daripada kalangan belia negara yang tidak begitu cemerlang di dalam akademik.  Pada tahun ini, Projek Mutiara Nasional akan diteruskan di Negeri Sembilan dengan nama Projek Mutiara Negeri Sembilan, PMNS.


Pada 12 Ogos 2011 lalu, sebuah mesyuarat telah berlangsung di antara PERDASAMA dan Perbadanan Kemajuan Negeri Negeri Sembilan yang merupakan rakan kerjasama yang akan bersama-sama menjayakan Projek Mutiara pada tahun ini. Mesyuarat tersebut turut menyaksikan kehadiran wakil-wakil daripada agensi-agensi kerajaan negeri yang akan digerakkan bagi menjayakan program tersebut.

Dato Hj Mohd Yusof bin Yunos, CEO bagi PKNNS sedang menandatangani banner PMNS ketika majlis Pra-Pelancaran PMNS 2011
 


Datuk Naim Mohamad, Pengerusi Biro Latihan PERDASDAMA



Mesyuarat telah dimaklumkan bahawa YAB Menteri Besar Negeri Sembilan telah bersetuju untuk menjadi penaung bagi projek ini. Tarikh awal yang telah ditetapkan untuk Fasa 1 Projek Mutiara Negeri Sembilan adalah pada 29 oktober di Kompleks Sukan Paroi.

Di dalam majlis yang sama, upacara menandatangani banner PMNS juga telah dilakukan oleh kedua-dua pengerusi bersama program ini, iaitu Dato' Hj Mohd Yusof bin Yunus, CEO bagi PKNNS dan Datuk Haji Naim Mohamad, Pengerusi Biro Latihan PERDASAMA. 


       



No comments:

Post a Comment