Thursday 11 August 2011

Majlis Penutupan MITI-PERDASAMA Oil & Gas (MPOG) dan Pelancaran Networking Community Malaysia Petroleum Oil & Gas (MPOG)

Dr. Rohani Abd Rahim, Pengerusi Biro Petroeluem PERDASAMA sedang menyampaikan ucapan alu-aluan.


Bertempat di Dewan Serbaguna MITI Putrajaya pada 28 Julai 2011 lalu,  program  ini  merupakan  satu  usaha  berterusan yang digerakkan oleh Biro Petroleum PERDASAMA dengan kerjasama Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri, MITI bagi melahirkan lebih ramai pemain bumiputera di dalam sektor minyak  & gas di negara ini.  Sektor ini merupakan sektor ekonomi yang penting dan menyumbang kepada keluaran dalam negara kasar negara. 

En Wan Zakaria Wan Ibrahim ( tengah & bersut hitam) sedang mengunjungi pameran yang diadakan


Peserta-peserta yang hadir memeriahkan program


 Biro Petroleum telah menganjurkan siri  program 3 hari yang telah dijalankan  di Melaka, Pahang dan Labuan pada tahun lepas. Peserta-peserta telah mengikuti seminar dan sesi ‘business coaching’ yang bertujuan memberi pendedahan kepada mereka . Program ini merupakan acara ‘majlis graduasi’ dan bertujuan untuk memberi penghargaan kepada peserta-peserta yang menunjukkan komitmen, daya usaha dan inisiatif berterusan.

Puan Faizah Daud, wakil dari Talasco Marine

Encik Abdullah Mohamad, wakil dari Protube Services Sdn Bhd


Encik Ros Azman Othman menerima anugerah bagi pihak Boleh Jaya Trading


Majlis telah dirasmikan oleh En Wan Zakaria bin Wan Ibrahim, Pengarah Seksyen Penyelarasan dan pemantauan MITI. Tiga orang peserta yang telah menunjukkan komitmen berterusan telah menerima anugerah iaitu Talasco Marine, Protube Services Sdn Bhd dan Boleh Jaya Trading

Puan Mariatini Othman, wakil dari MTDC sedang menyampaikan penerangan


Puan Nina Fazlina dari SME Corporation

En Jamel Mat Noh dari CGC


Di samping itu, di dalam majlis ini juga peserta-peserta telah diberi penerangan oleh wakil-wakil daripada SME Corporation, Bahagian Pembangunan Bumiputera Credit Guarantee Corporation (CGC) dan Malaysian Technology Development Corporation ( MTDC) tentang bentuk-bentuk pinjaman, dana dan geran yang ada.

No comments:

Post a Comment