Monday 15 August 2011

PERDASAMA Wilayah Persekutuan Anjur Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak Yatim


Pemimpin-pemimpin kanan PERDASAMA Nasional dan WP  sedang menyampaikan sumbangan Ramadhan kepada anak-anak yatim, tetamu yang diraikan.




Di dalam keberkatan Ramadhan Al Mubarak, umat Islam digalakkan memberi makanan berbuka puasa kepada mereka yang berpuasa. Dengan mengambil semangat ini, PERDASAMA Wilayah Persekutuan telah menganjurkan sebuah majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim pada Jumaat, 12 Ogos 2011 yang lalu di Masjid Usamah bin Zaid di Wangsa Maju. Tema penganjuran majlis ini adalah ' Muliakan Anak-anak Yatim Sebagaimana Mulianya Bulan Ramadhan'.



Anak-anak yatim yang diraikan ; wajah  yang penuh kegembiraan



Anak-anak yatim daripada beberapa buah rumah anak yatim di sekitar Kuala Lumpur seperti Rumah Titian Kasih telah dijemput untuk memeriahkan majlis ini. Di dalam majlis ini, anak-anak yatim ini telah diraikan dan diberikan dengan sumbangan bagi membantu mereka meraikan Aidil Fitri pada tahun ini. Di samping itu, rumah-rumah anak yatim ini juga telah menerima sumbangan beras .

Tetamu khas, Imam Masjidil Haram sedang membacakan doa dan seterusnya mengimamkan solat fardhu Marghrib, Isyak dan Tarawikh


Majlis ini juga telah dimeriahkan dengan kehadiran Imam Masjidil Haram yang turut bersama-sama berbuka puasa dengan sekelian hadirin yang hadir.

No comments:

Post a Comment